onsdag 7 oktober 2009

Frisk

Nu är jag frisk! Har haft en friskdag hemma idag, det ska man ju ha har jag fått lära mig. Fick alltid vara hemma en friskdag när jag var liten och hemma och var sjuk från skolan. Hur tråkigt det än var, eller rättare sagt är. Jonna har dessa dagar varit på dagis så jag har verkligen kunnat vila, det har varit skönt. Läsa, kolla på TV eller bara slappa, utan att få en kloss eller en bok i huvudet. Men till slut kommer tristessen. Det är inte särskilt kul eller skönt att slappa hela dagarna. Idag hämtade jag Jonna tidigare och gick hem till Amanda och lekte, Jonnas kompis Julia var också där. Jag fick välbehövligt socialt umgänge!
´´
I måndags var jag med Jonna på BVC. 1½ årskontroll. J väger nu 11930 gram och är 85 cm lång. (Det innebär att ni som vill köpa kläder till J får köpa strl. 92.) Det var även dags för spruta nr.4, det gjorde lite ont men det gick snabbt över. Lilla jag tyckte att det var jättekul att leka på BVC och åka i rutchkanan, men allra roligast var nog att få komma till dagis igen efter en veckas frånvaro.
´´
Snart börjar Bonde söker fru.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar