torsdag 25 juni 2009

Semesterlängtan

Nu har Lilla jag somnat efter en lång och vaken dag. J sov en timme på morgonen och har sedan dess hållit sig vaken, en stund innan maten med vår hjälp, J satt nästan och somnade i sin matstol. Fick bli ett uppiggande bad i badkaret. Nu sover hon som sagt, gott hela natten hoppas jag. Jag ser mycket fram emot Fredrics och min tur till Stockholm i slutet av semestern. Vi ska lämna Jonna hos farmor och åka själva. Jag har bokat hotell. Vi ska ut och äta, kanske gå en runda, shoppa lite (jag iallafall) och sova gott. Det ska bli så otroligt skönt och komma iväg själva en sväng. Vill ju alltid vara med Lillskrutt, det är hon som gör dagen, men ibland behöver mamman och pappan rå om varandra lite också. Jonna bryr sig nog inte särskilt mycket om vi är borta en natt, hon brukar vinka lite och gå iväg om vi lämnar henne hos någon.
´´
Men först ska jag jobba klart innan jag kan vara ledig. Det där blev ju konstigt, klart man måste jobba klart innan man ska vara ledig...sex arbetsdagar kvar, imorgon jobbar jag 12-17, så jag har ju faktiskt ledigt hela förmiddagen. Jonna och jag ska gå till torget och köpa jordgubbar och ägg.
På kvällen tror jag att vi ska spela kubb med grannarna, Helena och jag har pratat om det iallafall. Nästa helg, då jag jobbat klart åker familjen Lindholm ut till St. Annas skärgård. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan njuta av härliga soliga båtturer. Jonna har fått en flytväst och det ska bli kul att se vad hon tycker om att åka båt. Hon tycker om vatten iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar