tisdag 16 juni 2009

Midsommarfirande

Nu är Jonnas sandlåda ihopskruvad, nu saknas bara sanden, den ska Fredric fixa i morgon. Sen har Jonna en alldeles egen sandlåda, kanske blir hon inte lika intresserad av att springa över vägen till Moa och Teddys sandlåda längre. Måste ta tag i det där med staketbygge nu så vi kan släppa vår lilla illbatting lös i trädgården. Jag spanar på andras staket och har faktiskt sett ett snyggt, smygfotade med kameran, ska visa maken sen.

Vi ska fira midsommar två gånger i år, på självaste midsommarafton åker vi till Björkfors och firar med Erik och Lotta. Vi har gjort det till tradition att fira midsommar och nyår tillsammans, så ses vi iallafall två gånger om året...tänk att man bor så nära varandra men ändå ses så sällan. På torsdag, när jag kommer hem från jobbet ska vi fira med Moa och Teddy med föräldrar. Jag ska ju fira på jobbet också så för mig blir det tre gånger. Det kommer växa grodor ur öronen på mig!

I morgon ska Jonna vara med Moa i stort sett hela dagen. J och jag ska Leka med Moa och Helena på förmiddagen. Jag börjar jobba 12.30. Sen ska Helena passa J när Fredric lunchar med jobbet, de ska till nyöppnade Villan, han får skvallra om hur det var! På kvällen ska jag och Fredric på vårt allra första föräldramöte och då ska Helena vara barnvakt....Stackars Helena, hon får inte en lugn stund, får ge tillbaka sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar