tisdag 9 juni 2009

Föräldramöte

Fredric har druckit massor med glas med rabarbersaft. Den är alltså god, eller är han bara en god make som vill göra sin fru glad. Man måste ju bita ihop ibland, men inte den här gången. Jag frågade precis nyss vad han tycker om hopkoket, och det var verkligen gott. Vilken tur! Jag har själv inte smakat...

Idag ringde de från dagis. Jonnas dagis. Nästa vecka ska vi gå på vårt allra första föräldramöte. Lite läskigt. Jag har bara stått där framme och pratat, nu ska jag lyssna, för nu har jag barn. Är vår lilla Lillskrutt VERKLIGEN så STOR att hon ska släppas i andras händer och börja på dagis. Helt ofattbart. För två år sedan var hon inte ens ett litet frö. Usch vad man kan bli sentimental ibland. Hon är verkligen stor. Hon kan tillochmed dammsuga, ja, hon gjorde faktiskt det idag. Det ringde mitt under dammsugningen och jag lade ifrån mig den och Lilla jag tog upp den och gjorde precis som mamma, drog den fram och tillbaks. Smart unge.





´´

NU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar