onsdag 23 januari 2013

Semester

I helgen ska jag ha semester! Jag ska åka till min kära vän Tessan i Stockholm. Vi ska ha det så mysigt, gå på stan, promenera äta och fika och sånt. Ha en riktig myshelg helt enkelt! Jag behöver det. Få komma iväg en stund och vara Maria. Barnen behöver vara med sin pappa utan mig, de är nämligen oerhört mammiga och går runt benen på mig mest hela tiden. Jonna är inne i någon form av 5 årskris om man kan kalla det så. Eller på väg in i en ny "utvecklingsfas" eller något... ja ja, hur som helst har hon det ganska jobbigt tror jag, hon bryter ihop för minsta lilla och går från 0-100. Det här är ju inte bara jobbigt för henne, det är ju vi som får ta hennes "små" utbrott. Lillasyster är ju en "soon-to-be-three" och ni som har barn som passerat den tiden vet ju hur den kan vara, ni med mindre barn har en härlig (hmmmm) tid att vänta. Ja som ni märker är det roligt nästan jämt!!!
 
Det här, vardagen ska bli så fantastiskt, oerhört skönt att få en break ifrån. Mina barn är det finaste och bästa jag har men alla föräldrar måste få ta en paus ibland. Jag får det att låta som att jag har dåligt samvete för att jag ska göra detta, men det har jag inte. Eller har jag det? Eller är jag bara orolig för vad ni ska tycka... Nej, jag ska ha kul i helgen och ladda mammabatterierna så jag kan köra på ett tag till! Men mest längtar jag efter att få träffa Tessan igen, vi ses alldeles för sällan. Det är många vänner jag träffar alldeles för sällan. Tyvärr. Men ni är mina iallafall trots att vi inte ses så ofta.
 
Håll tummar och tår för att tågen går som de ska på fredag och söndag, jag känner verkligen inte för att sitta fast på tåget i flera timmar. Får ta med mig Mr. Grey som tidsfördriv....... om man törs läsa de böckerna på tåget förstås..... kan ju gömma boken i en annan bok... hm, kommer nog på något!

1 kommentar:

  1. Den där vardagsbeskrivningen känns igen... Ha det så underbart roligt & mysigt!

    SvaraRadera