torsdag 31 januari 2013

Ögoninflammation

Det kära vänner är ingen höjdare, men hellre jobbiga ögon än kräksjuka som också florerar.
Det började med Jonna i helgen, hennes ögon svullnade upp men gick tillbaka, jag var inte hemma så jag såg inte, lite gula pluppar och glansiga ögon har hon haft också. Sedan fick Tuva gula pluppar i ena ögat som sedan blev illrött och rödsprängt. Igår vaknade jag med symtom och det blev värre under dagen. När vi trodde att tjejerna var ok, fick Tuva i sitt andra öga.... Så inget dagis den här veckan till tjejernas förtret. Många mutor blir det!
Till råga på allt har jag blivit dunderförkyld men det är väl en del av infektionen.... Blä, och jag tänker bespara er med bilder på detta äckel!!!
 
Men när allt är som värst får man ju göra något kul för att lätta upp stämningen lite. Igår bokade vi äntligen resa. Till Mallorca bär det av i höst. Nu har vi något riktigt mysigt att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar