söndag 12 augusti 2012

Pirripirri

är ju en väldigt stark krydda som kan liknas med mig, iallafall till namnet idag! Imorgon är jag inte längre en av Linköpings kommuns anställda, nepp, i möra ä ja e oikti Åtvidabergere som bor o jöbber på samme ort! Japp, i morgon börjar jag på Centralskolan! Lite pirrigt är det allt, har haft lite ont i magen men magkänslan säger att det blir toppen. Det jag är mest nervös för är hur personalstyrkan ska ta mig... De kanske inte alls gillar mig men det får vi ju hoppas att de kommer att göra! Jag har "sprungit på" två av de som var med på intervjun under sommaren och har blivit väldigt väl bemött! Så där är det ju bra, men de personerna jobbar inte i barngruppen....

Det känns också lite vemodigt att gå till jobbet igen efter semestern och inte träffa alla vänner och kollegor på Hjulsbro. Saknar er redan.... Och jag kan tala om för er som jobbar där och läser detta så kommer jag inte med till Anna på fredag, Central har också roligheter då och det känns ju mest relevant att hänga med där som nyanställd. Kommer och säger 'Hej och Tack' till er en annan gång!

Så, i säng tidigt ikväll med hopp om att sova åtminstone några timmar i natt. Vet hur det kan vara med en sådan stark krydda som Pirripirri i magen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar