onsdag 8 februari 2012

Bihålor och annat....

Jag åkte hem från jobbet igår, tidigare än tänkt. Ont i ögon och kindbenspartiet eller området eller vad vi nu ska kalla det. Klassiska bihålesymtom. Aj. Det var faktiskt lite jobbigt att köra bilen hem. För ögonen. Idag är jag alltså hemma och är sjuk. För tillfället känner jag mig inte värst sjuk men om jag inte stannat hemma hade det kanske blivit mycket värre. Lite ont i huvudet har jag men bihålesymtomen känns inte särskilt mycket. Har nyst några gånger så jag har väl en härlig förkylning att se fram emot istället.
Jag är hemma och är sjuk. Jag har vilat, köpte mig en tidning, lade mig och läste och blundade en stund. MEN ATT MAN INTE KAN HÅLLA FINGRARNA BORTA FRÅN TVÄTT OCH ANNAT PLOCK. Man ska ju vila när man är sjuk. Jag är nog inte ensam om detta.

När jag var och handlade förut, jag var inte och storhandlade, bara nödvändiga sjukstugegrejer och en tidning, som för övrigt ingår i sjukstugegrejer. När jag gick där, förbi blomaffären såg jag våriga krokusar. Köpte till köksfönstret. Kan ju ha lite vår inne när den inte finns ute. Nya blommor piggar ju upp också, eller hur!!!
Vårigt! Det kommer vita blommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar