måndag 5 december 2011

Krax krax

Ingen inskolning idag heller. Nu är det Jonna som är lite hängig. Låter som Kråkan i "Mamma Mu" och lite febrig, men febern verkar släppa nu. Hoppas det iallafall, för nu har vi bokat ny tid för Tuvas inskolning, och barnvakt till Jonna. På onsdag, då gör vi ett nytt försök. Tredje gången gillt. Jag känner att det är bra att vi tog tid till inskolningen, annars hade jag varit superstressad nu. Om jag skulle börjat jobba typ nästa måndag. Men nu ska jag ju inte det så därför är jag inte särkilt orolig över att vi inte hinner. Och ni som känner mina barn vet ju hur "lätta" de är, inga problem att lämnas bort liksom.

I lördags åkte Jonna och jag till stan. Vi åkte buss, åt på McDonalds, fikade, tittade på leksaker och köpte lite julklappar. Jonna och jag hade en jättemysig mamma-Jonnadag! Träffade mormor och Rolf också, det var med dem vi fikade.

Igår var vi (trots lite feber) ute på Tomtesmyg. Jättemysigt, men vart har alla tomtar tagit vägen? Två stycken i år, blir bara färre och färre... Nu undrar ni säkert vad Tomtesmyg är!? Man går en slinga, barnen "letar" tomtar och lyser på dem med ficklampa och så får de något. I går fick Jonna en jojo och en påse godis. Tuva fick en liten bok och en påse godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar