tisdag 15 mars 2011

Lite text....

Har ju bara blivit bilder ett tag.
JONNA: Tjejen som fyller 3 år på lördag och som ska ha kalas i dagarna 2. Eller det blir ju 3 för hon ska firas på dagis nästa vecka. På lördag är det kalas för tjocka släkten och på söndag är det Pippi-kalas med bästisarna!
Idag när vi äntligen kom till dagis efter tre veckors uppehåll med lov och prickar fick vi veta att Jonna är en stor tjej och ska inte gå kvar på Bumbibjörnarna (1-3 år). Jag har faktiskt lite sorg i hjärtat. Vi diggar ju det stället! Det har varit så bra. Men det kommer att bli toppen på Jonnas nya, Skeppskatten (3-5 år). Och hon är ju stor och nu får hon stora barn att se upp till. Det kommer nog att hända mycket med Jonna efter flytten kan jag tro!
Tuva kommer antagligen till 99 % att hamna på Bumbibjörnarna när det är dags för henne att börja på dagis. Det gillar vi!!!

TUVA: Tjejen som växer så det knakar! Vi var på BVC igår. Vågen visade på hela 9260 gram och måttstocken på hela 70 cm! En tand har kommit och den är där ensam på underkäken och har varit i tre veckor. Det ser lite kul ut. Och sitter gör lilla jag hyfsat bra, slår ikull ibland dock...och så kan hon säga:papapapapapapapapapapapapa.......................att matvägra är Tuva också duktig på.

1 kommentar:

  1. hejsan!
    såg att du följer min blogg! vad glad jag blir! :) hoppas du hittar några recept som du tycker om!
    mvh linnea mat365

    SvaraRadera