fredag 25 mars 2011

Jonna vs Febern

Jonna fick feber i natt. Ca 39 grader Celsius. Det vägrar släppa taget om hennes lilla kropp trots alvedon. Alvedon kanske är tidernas sämsta febernedsättande preparat??? Iprenen lyser med sin frånvaro, men kommer med pappan när han kommer hem. För att försöka få ner febern ringde jag farmakologen och professorn, styvfadern och rådgjorde. Ja, jag kunde ta ett litet hörn på en vuxenipren och mosa med lite sylt till den feberstinna lilla damen. Jonna är piggare efter den lilla dosen men febern går uppåt. Alltså hjälpte inte detta heller. Men å andra sidan kanske tempen skulle vara mycket högre utan dessa preparat. Alldeles nyss hade flickstackarn 39,3. Hon leker som vanligt. Kan bero på att hon är ett barn. En vuxen är ju nästan död vid dessa temperaturer.
Hon, tjejen med febern tog sig ett välbehövt förmiddagsvil förut. När Jonna vaknade somnade lillasystern. Att mamman skulle få vila lite var det ingen som tänkte på. Vilka barn jag har;) Jag lade mig faktiskt och gosade med Jonna i soffan och slumrade en stund när hon fortfarande var lite trött. När jag slumrade som skönast, ja vad tror ni hände då? Jo telefonen ringde. Även om jag inte svarade så var det ett störande moment. Men den på andra sidan linjen kunde ju inte veta att jag låg och slumrade så skönt. Nåja, hoppas att iprenen gör verkan ikväll, för jag behöver sova i natt. Jag ska nämligen ut med morsorna imorgon. Skulle vara kul att inte komma som ett vrak.

Tack och hej från en mamma med en febrig tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar