söndag 5 september 2010

Kolmården

Vi har varit i Kolmården, vill hela tiden skriva Kålmården så backaknappen används en del, det är ju inget man äter så det blir ju lite fel med kål. Men det tar nästan kål på en, en sån här resa. Man blir ganska trött, hade det inte varit för Tuvas uppesittarnatt, eller rättare sagt uppeskrikarnatt och en tråkig förkylning hade jag nog sagt att jag är skönt trött i detta nu, men jag är mer trött än så. Får se om vi orkar ta oss till dagis imorgon, det bästa med att vara föräldraledig. Man MÅSTE inte. Så, Tuva hade alltså en jättejobbig natt med magknip och mycket skrik, vilket ledde till lite sömn. Hon skrek så de i rummet brevid bankade i väggen. HALLÅ, tror de inte vi hörde hennes skrik?? Hemskt irriterande, vi gjorde allt vi kunde för att trösta stackars lilla Tuva. En liten bebis. Visa lite sympati istället! Ja ja, typiskt att det ska hända när man är borta, hon sover otroligt bra annars, vi är uppe en gång per natt annars. Eller natt, ibland är klockan 04.30. Fråga min pappa om det är natt då, iallafall då han jobbar....
´´
Kolmårdens djurpark är iallafall ett himla bra ställe. Jonna gick och gick och gick och hade så kul! Hur lycklig är man inte då som förälder när man ser sitt lilla barn stråla. Jo, alldeles förförligt lycklig! Om nu lycka kan vara förfärlig? Nåja, jag fick lite lyckotårar när jag och min Jonna åkte karusell i Bamses Värld och man bara såg hur lycklig hon var. Karusell var en Jonnagrej, helt klart! Allt var toppen på djurparken men delfinshowen slår det mesta, nästan magiskt!
En kamel med "stil"
´´
Hmm, passande??!!!
´´
Jonna och Bamse
´´
Åhhh vad det var roligt att åka karusell!!!
´´
En stooor tiger!
´´
Tuva fick också se lite...
´´
Jonna klappar getter.
´´
Janne och Jonna
´´
Så fick farmor vara med på bloggen också!
´´
Jag och tjejerna, vi är på delfinshow...
ETT STORT TACK FÖR HELGEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar