lördag 2 januari 2010

Nytt år, nya tag...

Så låter det varje år, man lovar sig själv och andra så mycket och håller det i ca 10 minuter. För oss blir det ett nytt spännande år med växande Jonna, växande mage och så när magen vuxit färdigt och lilleman/tös bestämmer sig för att titta ut, ja då blir det spännande. För Jonna med ett litet syskon och för oss med två små illbattingar. Nog så älskade små illbattingar, men dubbelt upp med det mesta. Ska bli så mysigt med en liten! Förutsätter att allt går som det ska, skulle jag inte göra det skulle jag bli tokig. Har ju en positiv graviditet bakom mig.
´´
Vår stora lilla dam har bestämt sig för att inte sova middag längre. Idag var tredje gången på en vecka hon gör så. Hon är jättetrött vid lunch, men verkar helt ignorera detta, vilar bara lite genom att sitta och mysa med oss en stund, men låter absolut inte ögonlocken falla. Detta resulterar i en mycket trött liten tjej senare på eftermiddagen men då låter vi henne inte somna utan gör allt för att hon ska hålla sig vaken. Socker är en bra ingrediens. Idag somnade hon 17.40. Hoppas hon sover åtminstone till kl 6 i morgonbitti. Inatt sov hon i 12 timmar...peppar peppar...
´´
Nu ska jag sätta mig och äta lite frukt och lite godis...som sagt nytt år och nya tag...men de tagen tar jag nog inte förräns på måndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar