lördag 16 juni 2012

Riga

På bussen till flygplatsen fick vi en
sommarpresent, en matchtröja. Den hade vi alla på
oss på väg till Riga. Om folk tittade? JA!

På flygplatsen hade arrangörerna fixat detta!
Mycket trevligt!!!

En liten del av en fantastiskt vacker stad -över mina
förväntningar. Blir fler resor till Riga!!!

Hade fritid också.

Riga by night från Skyline Bar.

Taxi

Vänskolan i Rozupe. Här blev vi serverade lunch. Korven var
god, sen uttalar jag mig inte mer....

Skolans lekpark

Skolans internat, där fanns också förskola och bibliotek,
dock utan barnböcker....

Vi var på den stora marknaden, ser inte så stor ut här, men stor
är den! Det finns ALLT!!!
Tack alla som var med på resan, utan er hade den inte varit lika kul;) Många som jag inte träffar eller pratar så mycket med annars har jag pratat med mer nu. Och tack Emma, himla trevligt att dela rum med dig!

Det var fantastiskt roligt att få följa med på den här resan till Lettland och besöka vår vänskola i Rozupe, har bara hört om den och sett bilder innan. Det gör så mycket mer att se med egna ögon, det tar på ett annat sätt. Det är inte lätt att förklara med bilder och ord men ni som gjort en sån här grej vet. Jag har gjort det en gång förut men det var i Tanzania. Då besökte vi ett barnhem. Det är viktigt att se att alla inte har det som vi. Man får en inblick och för ett ögonblick förstår man, men ändå inte. Det gör hur som helst ont i mammahjärtat och jag är glad och tacksam att mina barn är födda i ett land som Sverige.

Vi kan inte hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon... (eller nåt sånt...) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar