tisdag 27 september 2011

Sköna dagar

Tog ett litet förmiddagsvil med Tuvan förut, det var skönt! Det är så skönt att kunna göra sånt lyx ibland, släppa alla måsten, eller måsten, sånt som kan vänta, tvätt, diskmaskin och annat plock. Lika skönt som det är att lyxa med att sova mitt på dagen, lika skönt är det att få sånt gjort när man inte har en liten springandes runt benen.

Jag njuter till fullo av sköna sköna dagar med barnen. Jag har efter den tråkiga början av hösten börjat sova gott om nätterna igen och som ni nyss läste unnar jag mig lite dagsvila lite då och då. Känner mig lite piggare förutom dessa höstförkylningar som avlöser varann.
De sköna dagarna spenderar vi oftast hemikring men ibland är det riktigt skönt att dra iväg, få lite distans till hemmaplan. Det fick jag själv i torsdags då jag var ute och åt med ett gäng kollegor. Jag hamnade vid chefen och vi pratade en del jobb. Såklart. Vad pratar man annars med chefen om... Eller jo, vi pratade faktiskt lite om Åtvidaberg. Jobb. Det var välbehövligt att komma hemifrån ett slag! Snart, efter jul är jag på banan igen med andra arbetsuppgifter. Det ska bli kul. Och det känns bra att börja jobba igen och jag tror att Tuva kommer att gilla dagis. Vi håller tummar och tår för att hon hamnar på samma avdelning som Jonna gick på. Det verkar som att det blir så men vi har inte fått det på print än.
Fram tills dess ska jag (så gott jag kan) ta vara på varenda dag med barnen, bara göra sånt vi gillar (förutom vissa måstesaker) och ladda....

So long....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar