fredag 2 september 2011

Dumma dumma dumma

Ny helg, nya tag. Till förra helgen hade vi planerat att inte göra någonting, bara vara hemma, greja, fixa, slappa, sova middag och allt det där man gör när man har en helt oplanerad hemmahelg. Men det blir ju inte alltid som man tänkt eller planerat. Nu när chocken lagt sig och man inser och förstår vad som hänt känns det skönt att ta den där helgen nu, den här helgen. Med undanag för morgondagen när vi får besök från Södertälje över dagen. Annars består helgen av inte så mycket vilket jag tycker är oerhört skönt! Andreas kanske norpar Jonna en stund på söndag, men det behöver ju inte jag göra några utsvävningar för.

Jonna blir stor och ska igenom divere faser i livet, att jag skriver att Jonna blir stor när Tuva också blir det beror på att Jonna är mitt uppe i faser...en del roligare än andra.

  •  Nattblöjan borta! Stora tjejen är så duktig!
  • Dumma mamma, dumma Tuva, dumma Pappa, dumma postlådan, dumma dumma... Ja som ni märker är allt och lite till dumma, men så är det väl för många barn.
  • "Jonna sluta nu" svar från Jonna "mamma sluta nu", "Ge dig!" svar från Jonna "Ge dig mamma" alltså fattar ni, det går knappt att säga till ungen längre och nästan alla gånger brister jag ut i skratt, ni måste se henne för att förstå. Hon är som en 13,5 åring ibland. Lilla tonåren...
  • Hon gråter för nästan allt. Det är väl också en fas som ska genomgås.
Det finns säkert en hel del mer att spalta upp men gört inte. Har en liten skit som luktar just så, skit alltså så det är bäst att jag fixar till det, sen måste jag gå och sätta på kaffe. Måste komma igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar