onsdag 29 september 2010

Snor och host och sånt

Min trotsiga 2,5 åring är sjuk. Inte så trotsig idag, hon orkar nog inte. En rejäl förkylning som satt sig på hals och ena ögat. Jag får dessvärre inte tvätta ögat, får slänga´na i badet sen. Ingen feber sedan i morse, men hon är lite medtagen iallafall. I morgon kommer Rolf och leker med henne när jag tar med Tuva på läkarkontroll. Jag tror inte de vill ha sjuka barn på BVC i onödan, och hon har nog roligare med Rolf.
´´
I måndags var Jonna på 2,5 års kontroll. Det gick sådär. Allt hon annars är så duktig på visade hon inte, hon kunde t.ex. inte hoppa. Jonna hoppar annars för det mesta. Hon blev nog lite blyg och ville inte... Men, jag tror inte hon blev underkänd iallafall... Hon blev vägd och mätt också. 14 kg och 93,5 cm.
Tuva fick sina två första sprutor. AJ vad det gjorde ont, men ingen feber=) Hon blev också vägd och mätt. 6160 g och 59,5 cm. När Jonna var 3 månader vägde hon 7110 g...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar