lördag 14 november 2009

Tänder och sånt

Jag är trött trött trött trött trött och det beror inte bara på hösten, men det gråa trista vädret gör mig ju inte piggare direkt. Skulle nog kunna somna var som helst, men väljer att inte göra det, det skulle nog inte se så bra ut om jag satt och sov i soffan på jobbet eller i kapprummet på dagis. Ja ja, blir nog pigg såsmåningom...
´´
I måndags fick vi tid för Jonna hos tandläkaren. Vi lyckades få in den där hårda obekväma plattan i munnen på Jonna så att tandläkaren kunde ta en röntgenbild. DUKTIG FLICKA! Hon kunde inte se att pulpan var skadad så det är ingen fara med tanden nu, det kan komma på tanden som kommer efter sen, men det hoppas vi inte! Har anmält skadan till försäkringsbolaget, ifall det skulle vara något sen.

Så här ser det ut
´´

I tisdags var jag på en föreläsning. Den hette "Inspirerande och roliga föräldramöten". Vi trodde att den skulle handla om just det och det gjorde den väl egentligen, han som hade föreläsningen var en pensionerad barnpsykolog och helt fantastisk att lyssna på. Föreläsningen gick ut på att man ska ta sig tid med sina barn, älska dem och sätta gränser. Jag vet inte om föräldramötena blir roligare, vi kan ju inte tala om hur de ska uppfostra sina barn men jag fick själv en gedigen föräldrautbildning! Man fick sig en tankeställare då och då!
Annars har det varit en vanlig vecka utan sjukdomar, lämna på dagis, jobba, åka hem, laga mat och somna vid Jonnas nattning...ALLTID!

Jonna har varit på ett strålande humör senaste tiden, det bara bubblar ur henne och hon bara trivs. Det är underbart, hon har ju varit lite gnällig under hösten så jag hoppas att det goda humöret består!

Spillevink



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar