söndag 31 oktober 2010

Farligt farligt

Igår hade jag kalas, jag fyller snart år. Vi (pappa, Irene, faster och svärmor) hade mycket trevligt, åt mat, drack diverse drycker, åt efterrätt och pratade och sånt man gör på kalas. Jonna gick i sina nya fina vinterstövlar som morfar hade med sig. De åkte av vid läggning...ca 22.30 (sommartid). Jonna var då varm om fötterna och så trött så trött. Hon gick upp ca 8.45 (vintertid) idag. Hon somnade gott ikväll.
´´
Igår gjorde Jonna något hemskt. Det var så hemskt att jag började gråta, mitt på trottoaren. Jonna stängde av sina öron vände sig om och flinade och sprang rakt ut i vägen. Det kom en bil. Som tur var sakta och han hade fri sikt så han stannade långt ifrån. Jag bromsade vagnen med Tuva i och kutade efter Jonna och "bar" in henne till kanten. Jag fick panik eller nåt och började storgråta. Bästa Helena var med som tur var. Jonna blev lite ställd när hon såg att jag grät. Det tog flera timmar innan jag blev "normal" igen. Jag tjöt en skvätt hemma hos Fredric också. Ja, jag vet att hon bara är 2½ år men man stannar när mamman skriker så det ekar i hela Åtvid.... Hon gör nog inte om det igen, hoppas jag. Hon blev fastspänd i vagnen under protest...

Vi var nästan framme vid marknaden när Jonna skrämde slag på mig, Åtvids höstmarknad som inte är mycket att hänga i gran, men vi fick med oss en ballong, gammeldags gräddbullar och lite annat godis hem. Träffade en stooor Bamse också och en lycklig Jonna fick en kram av honom.

Så här fin blir man när man ska ha alla spännen i håret!
´´

Och så här fin blir man när man äter gröt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar