tisdag 15 juni 2010

Lite om sömnen

Jag är så trött, Jonna sover så jag borde ju sova jag också. Men jag kan inte, jag har försökt och det går inte. Så jag får väl vara trött resten av dagen och stupa i säng ikväll och hoppas på att jag kan sova i natt. Vissa nätter sover jag som bara den, men övervägande nätter sover jag jättedåligt. Är uppe och kissar femtielva gånger, det kyper i benen, Jonna vaknar, hon somnar om men inte jag, lillskiten i magen har partaj eller så är det något annat som jag inte kan komma på nu....=). Och när väl bebis har kommit sover jag nog dåligt för det, mata, byta blöja och andra bebissaker. Men om ca 2 år, OJ OJ OJ vad jag ska sova då, när jag har två små barn som sover lugnt och stilla i sina sängar. För det gör de ju, sover nätterna igenom... återstår att se...
´´
Jag vill att bebis ska komma nu, dels för att jag längtar efter den, och för att den tar så mycket plats i min mage nu. Det är inga sköna rörelser och sparkar längre. Förut var det njutbart när h*n sparkade därinne. Det är det inte längre, och det trycker neråt och jag har sammandragningar och jag bara gnäller märker jag... Förhoppningsvis är det inte mer än två veckor kvar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar