måndag 2 oktober 2017

Sorg

Så har det hänt igen, Amerikas förbaskade vapenlagar. En 'vanlig' snubbe har mejjat ner ett stort antal oskyldiga människor bara sådär. Och sedan varit så fräck att ta sitt eget liv. Jävla fegis. Vad får en människa att göra något sådant? Finns det så mycket hat och ondska i en människa att man vill förstöra för så många andra oskyldiga?
Straffen är hårda i USA, kan det inte vara lite hårdare och svårare att få tag i vapnen. Då kanske det inte skulle vara överfullt på fängelserna heller.

Jag är lite arg.

Jag ska snart besöka USA och jag vill inte gå omkring och vara rädd för att någon galning går bärsärkagång med ett automatvapen.
Jag vill njuta av min vistelse och gå fritt på gatorna och mötas av leende människor. Jag vill komma hem och berätta om hur bra vi haft det. För det ska vi ha.

Jag lider med de som på något sett drabbats av denna elaka man och känner en stor sorg för det som hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar