lördag 1 september 2012

Vardag

Har varit igång ett par veckor nu och det känns riktigt skönt. Dagarna rullar på och rutinerna börjar infinna sig. Jag gillar rutiner, har säkert berättat det förut. Nu är vi där. Nästa vecka börjar våra aktiviteter, mina och Jonnas. det är vi som håller på med sånt. Jonna har två den här hösten. Gympa på tisdagar och simskola på lördagar. Får passa på att gå på simskola här i Åtvid så länge vi kan, det ryktas nämligen att simhallen ska stänga igen vid årsskiftet. Idioti om ni frågar mig! Åter till våra aktiviteter, jag ska börja zumba igen på tisdagar. Behövs verkligen efter den här sommaren. Har inte tänkt särskilt mycket på vad jag gjort eller stoppat i mig. Men nu ni! Nu ska jag bli fit igen. Måste göra något annat än att zumba också, cyklar ju också men det känns inte som att det ger så mycket. Kanske ska ge mig ut i spåret lite oftare... för er som inte vet så har jag typ 1,5 meter till elljusspåret så det är ju ingen ursäkt att det är jobbigt att ta sig dit...
 
Idag har vi varit i Falerum på Falerumsdagen. Lite knallar, litet, litet tivoli, om man nu kan kalla det för tivoli. En hoppborg och en skranglig karusell. Mina barn åkte karusell. 25 kr per barn. Dyrt. Jonna tyckte den var tråkig. "Mamma, jag vill inte åka mer"... hur som haver, vi fick iallafall med oss en Västervikskorv hem från Falerum. Den är god.
 
Tuva tyckte det var kul hela tiden.

Jonna tyckte det var kul de första 15 varven.
Efter vårt besök i Falerum åkte vi till Jonas som fyllt år, gubbstruttår... alltså 40. Fredric är kvar där nu, jag tog barnen och åkte hem. Det är nog fest där nu. Så här sitter jag. Tuva somnade för länge sen, Jonna sitter i fotöljen, på helgerna låter vi henne somna framför TVn. Det är för henne helgmys...
 
För er som undrar hur det är på jobbet så är det fortfarande toppen! Rutiner där med... de är jag nog inne i om ett par veckor. Det känns verkligen toppen på nya jobbet med både barn och kollegor!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar