onsdag 21 juli 2010

Farfar kidnappade storasyster...

...så här är lugnt, börjar bli tråkigt lugnt och jag längtar så efter min stora tjej. Jag vill ha lite livat igen, men ska väl passa på att njuta av lugnet när det är här... Har gjort typ ingenting idag, suttit här vid datorn, tvättat lite, sovit lite och sysselsatt en vaken Tuva. Det är inte jättelätt att sysselsätta en treveckors bebis som bestämt sig för att inte sova trots att ögonen går i kors. Vill ju gärna bli buren också, men hon får allt snällt sitta i babysittern eller ligga på en filt ibland. Armarna behöver paus. Trots att jag gjort nästan ingenting och sovit lite känner jag mig inte piggare för det, kanske sen, har precis stigit upp från eftermiddagsdvalan.

Fredric har hållt på med trappen som ska ta oss ner från altanen medans Jonna är hos farfar och Marie. Trappen blir himla bra och det går smidigt när inte Jonna är med och hjälper till.

Jonna är för övrigt på en välbehövlig semester i St. Annas skärgård. Jag hoppas att hela familjen kan åka ut dit senare i sommar. Jag längtar faktiskt ut dit lite. Havsluft. Lilla Tuvaluva får växa på sig lite först.
´´
På tal om att växa på sig så var vi på BVC igår. Och ja, hon växer. Så det knakar. Ska hon fortsätta i den här takten får allt moster Sara börja träna rygg och armar inför det stundande dopet om hon ska orka med att vara gudmor och bära Tuva i kyrkan. Hon väger nämligen (HÅLL I ER) redan 4 kg. Hon har växt en cm också. 51 cm lång. Vår älskade lilla rulta!
En liten modell, (dagsfärskt kort).
´´
Hon har ankstjärtstrosor, men det syns ju inte. Synd, för det är ju så sött!
´´

mammamys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar