måndag 5 juli 2010

Egentid...

Båda tjejerna sover så jag passar på att skriva lite, det blir inte mycket tid över för sånt här. Är det inte den ena så är det den andra. Nu piper den lilla...vaggade lite. Somnade om.


I natt var vi vakna alla fyra. Vi låg i sängen och myste och jag och Fredric gjorde många tappra försök att få tjejerna att sova. Det lyckades till slut...

Två trötta tjejer som inte vill sova
´´

Tuva föddes den 28 juni. Jonnas dopdag. Min lillasyster är född på min dopdag. Tuva föddes kl. 04.08. Jag föddes kl 16.08. Undrar om detta betyder något???!!!

´´

Tuva och jag bodde några dagar på special-BB. Jag ville stanna ett par dagar, hade lite oro sedan Jonnas gulsot men Tuva har inte varit så gul så att det varit aktuellt med solning. Tillägg började jag ge redan på BB så mat har hon fått i sig. Hon blir så frustrerad när hon tuttar på mig så när hon får flaskan säger det "SLURP" Glupsk. Blir nog som Jonna, rund och go! Igår fick jag mjölkstockning. Kommer av Tuvas frustration vid bröstet. Hade ont ont ont och hög feber, pappa och Iréne kom hit med mat. I utbyte fick de nosa på Tuva. Fredric och Jonna var i St. Anna på släktträff. När Fredric kom hem hade jag nästan 40 grader. Tur att Tuva är så liten så hon nästan bara sover. Annars vet jag inte hur det hade gått.

1 kommentar:

  1. Det betyder kanske att Jonna kommer tycka att det är viktigare att fira hennes dopdag än lillasysters födelsedag.

    SvaraRadera