onsdag 10 augusti 2011

Vardag....

Vardag, snart på riktigt. Vardag för att Fredric har börjat jobba igen efter 4 veckors ledighet (han är inne på sin andra jobbvecka nu) och vardag på riktigt den 22 augusti då Jonna börjar på dagis igen efter ett långt och skönt sommarlov. Det ska bli skönt att komma tillbaks till de rätta rutinerna igen. Jag är en rutinmänniska och mår bäst av det, men sen är det ju så skönt att få göra avbrott i dem ibland! Det är ju så med det mesta för att man ska uppskatta det man gör avbrott ifrån. Så med dessa rutiner kanske jag hoppar in och skriver här lite oftare!!

Jag skrev ju att jag skulle skriva om vår sista semestervecka. Halva veckan, lördag-tisdag spenderade vi med att åka till Sveriges sydligaste udde, eller rättare sagt grannen, Smygehamn, där vi umgicks med svärfar, Marie och Moltaz (hunden) innan vi for hem igen. Det är en bit att åka, men med våra fantastiskt duktiga barn i bilen är det ingen pärs!!! Det har gått så bra! Väl i Skåne (som jag tycker så förbaskat mycket om och där jag har en del rötter eftersom min farmor kom därifrån) var vi i Torup en dag och gick och grejade i en härlig bokskog. En dag var vi inne i Ystad. De här dagarna var det kallt och regnigt och som det brukar vara sprack det upp och blev solsken samma dag som vi skulle åka hem. Typiskt. Men vi tog det lugnt och spenderade ett par timmar på stranden innan vi satte oss i bilen.
Vi har firat syrran också. Hon fyllde ju 25 år i januari... Vi bjöd henne på middag. För att göra det enklast för oss med barn bjöd vi henne hemma hos oss. Det blev italiensk planka. Vi hade en mycket trevlig kväll!
Tjejerna har fått en liten (bonus-plastis-extra) kusin. Janne har blivit farfar till en liten Sigge! Ett stort grattis till dig Janne och så klart Johan och Tinna!!! Får snart träffa den lille killen =)
Ska se vad jag kan publicera för bilder... sooo long!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar