onsdag 10 november 2010

Potta o sånt

Domherrarna satt och hängde i vår häck på baksidan. I vintras såg jag inte en domherre trots den snörika och kalla som var. Men nu kom de så fort snön anlände.

Igår gick vi till dagis i blötsnöstorm, hade det inte varit för att Jonna varit ledig så länge hade vi nog stannat hemma, men hon behövde leka med sina dagiskompisar. Och vi gick, och vi pulsade, eller jag gick och jag pulsade, Jonna fick faktiskt sitta i vagnen nästan hela vägen annars hade vi aldrig kommit fram. När Tuva och jag kom hem igen efter lämning, var jag BLÖT, det droppade och jag var blöt genom mössan, men inte genom jackan. Min nya fina röda tjocka varma gosiga jacka! Den var min födelsedagspresent! TACK!
Sen var det dags att hämta Jonnan igen, inte skottat uppe hos oss så det var bara att pulsa på i spåren efter bilarna, TUNGT. Men vi kom fram, väl mött av Jonna. På vägen hem gjorde hon det igen. Sprang ut i vägen. En arg mamma satte en sur och ledsen Jonna i vagnen och traskade hem. Hon har varit så duktig men glömde antagligen bort sig helt. När vi kom hem, innanför dörrarna kom plogbilen. TACK FÖR DEN! Kunde inte han kommit en timme tidigare. Jag var genomsvett, fick lite extra motion. Tänka positivt...

Ikväll bär det av till Hälsofabriken igen, har haft ett avbrott på ca 2 veckor. Förkylning. Men nu så, nu ger vi järnet igen!

Jonna pottränas, gillar sina trosor och det händer inte jättemånga olyckor. Alldeles nyss satte hon sig på pottan och kissade, utan att jag sade till! HURRA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar