måndag 14 december 2009

En trött varelse

Skummade precis igenom syrrans blogg, hon undrar om det bara är hon som är trött just nu. Det är hon förmodligen. Eller så stämmer det jag precis skrev inte alls. Lilla söta Sara, jag är förmodligen dubbelt så trött som dig. Måste bara få tala om det. En liten tjej hemma som "inte" är ett dugg krävande. Soon to be tvååring. En liten plutt i magen som snor åt sig precis all energi jag lyckas peta i mig. Och detta ständiga mörker, tur iof att det kom lite snö, det blir ju genast lite ljusare. Det skulle också vara skönt att sova ostört en natt. Ja du sys, så här blir det när man tror att man är världens tröttaste människa.
Nu ska jag göra lite julgodis. Mycket socker, mycket energi....

1 kommentar:

  1. Det är ju lite det jag menar, jag har ingen anledning att vara trött men ändå är jag det.

    SvaraRadera